InnovatieNU uitgave 2 outsmarting the future omslag

InnovatieNu
Outsmarting the Future

Door de editors

Hoe kan de maakindustrie zich voorbereiden op de toekomst en de medewerkers hiervoor klaarstomen? Wat zijn echte “must-have”-vaardigheden geworden? Voor succes in de maakindustrie moeten alle aspecten van digitale innovatie omarmd worden. In deze uitgave verkennen we de potentiële antwoorden op de vragen hierover.

Lees het artikel

Snelle aanpassing van nieuwe competenties
De kenniskloof die door de snelle vooruitgang van de technologische trends is ontstaan, is op alle niveaus van de samenleving voelbaar. De beroepsbevolking staat voor de uitdaging om sneller dan ooit nieuwe vaardigheden te ontwikkelen, om te kunnen multitasken en zich te concentreren op het oplossen van problemen.

5G: Draadloze communicatie in de fabriek van de toekomst
5G heeft een enorm disruptief potentieel voor industriële communicatie en gegevensverwerking, met zijn extreme snelheden en bijna onmiddellijke reacties. Echter, de implementatie van de mobiele communicatietechnologie bestaat niet alleen uit het opzetten van een aantal 5G-antennes in een productie-omgeving.

Lessons Learned

Een nieuwe methode
Casestudy: Voor het testen van materiaal met een lage uniforme elongatie

Laat uw bedrijf groeien
Er zijn maar weinig sectoren ter wereld die de idealen en uitdagingen van de vierde industriële revolutie beter weergeven dan de maakindustrie. In zo’n snel evoluerende branche, onder andere door geavanceerde technologie en digitalisering, voelen HR-managers de toenemende druk om hun medewerkers zich verder te laten ontwikkelen, terwijl ze vaak ook te maken hebben met grote financiële uitdagingen en uitdagingen rond werkgelegenheid.

Maximaliseer uw marketingpotentieel
Digital marketing blijft ontwikkelen, waardoor blijven leren, ofwel lifelong learning, steeds belangrijker wordt.

Spotlight

Wegwijs in AI
Iedereen praat over Artificial Intelligence (AI). Talloze bedrijven zijn er al mee bezig. Hoe kunnen deze bedrijven profiteren van de AI Navigator?

Lees het artikel

Fraunhofers visie op geavanceerd training
Het is ook onmiskenbaar, dat een goed opgeleid team betere prestaties levert in vergelijking met een team dat af en toe willekeurige trainingen volgt, of, erger nog, helemaal geen training krijgt. Waarom schrikken zoveel bedrijven dan terug voor het idee om een uitgebreid, permanent en duurzaam opleidingsprogramma te ontwikkelen?

AMC NU

Advanced Manufacturing Program
Ontdek welke bestaande en potentiële projecten door FIP-AM@UT worden onderzocht.

Technology & Innovation

Innovatie: geen kant- en klaarpakket
Voor een plaatbewerkingsbedrijf zoals Suplacon, is de digitale agenda een topprioriteit. Met moderne en betrouwbare technologieën en een goed functionerend ERP systeem, wordt de aandacht nu gericht op een betrouwbaar planningssysteem en kortere doorlooptijden.

Lees het artikel

Cybersecurity: Een manier om de kansen van digitalisering te benutten

Lees het artikel

De weg naar een toekomstbestendige productie-industrie
In de maakindustrie moeten we zorgvuldig omgaan met plannen en veranderingen in zowel nieuwe als bestaande productiebedrijven, zodat we er daadwerkelijk waarde uit kunnen halen en voorkomen dat we achteropraken.

Onderhoud: De weg naar vooruitgang
De manier waarop we onderhoud benaderen is aan het veranderen, door de opkomst van digitale technologie en slimme sensoren.

Qing: Digital Twins aan het werk
In dit artikel komen we samen met ingenieursbureau QING, om hun toonaangevende benadering van de Industry 4.0-revolutie te bespreken.

Lees het artikel

Het leercurve effect op de maakindustrie
Notable productivity gains typically occur as organizations gain more manufacturing experience. A variation is observed between organizations that learn and organizations that do little or not at all.

Sustainability

De kracht van Generative Design
Generative Design is een ontwerptool waarmee je meerdere ontwerpsuggesties kunt verkennen voor het oplossen van een engineering probleem. Door ongekende cloud computing-kracht te gebruiken, maakt Generative Design het mogelijk om ontwerpvariaties te produceren waar nog nooit aan is gedacht

Moving Forward

Het stimuleren van talent in Twente
Drie jaar geleden ontstond het idee van een studententeam, verbonden aan het Fraunhofer Project Center at the University of Twente (FPC@ UT). Zoek uit wat FEST aan het doen is.

InnovatieNU Overzichtspagina