Smart Robotics & the Human Factor

Campus Café

Op 29 februari 2024 vindt er een gloednieuwe editie van het Campus Café plaats, die de innovatiegemeenschap van Twente samenbrengt. In samenwerking met het Saxion Centre for Entrepreneurship, TValley en Novel-T biedt deze editie inzicht in het toekomstperspectief van smart robotics & the human factor. Hoe versterken we de samenwerking tussen mens en machine? Wat is de impact van robotisering op de duurzaamheid en stabiliteit van een bedrijf? En hoe leiden we de engineers van morgen op?

Met praktische voorbeelden van Riwald Recycling, Riwo, de Saxion Research Group Smart Mechatronics and Robotics en het Fraunhofer Innovation Platform for Advanced Manufacturing at the University of Twente laat het Campus Café de technologische innovatiekracht van Twente zien!

Voor meer informatie over het Campus Café,
ga naar CAMPUS CAFÉ: SMART ROBOTICS & HUMAN FACTOR

Datum: donderdag 29 februari
Tijd: 15:00 – 17:30 uur
Locatie: Connect-U, Enschede
Voertaal: Nederlands

Meld u nu aan om de sessie van het FIP-AM@UT in samenwerking met Van Raam bij te wonen! Deze breakoutsessie zal waardevolle inzichten opleveren over Van Raam’s transitie naar meer automatisering en digitalisering.

Donderdag 29 februari – 16:10u
Breakoutsessie 2: Innovatiecasus

Titel: De slimme digitale (maak)fabriek – procesverbetering door data op de juiste plek, op het juiste moment, in het juiste perspectief.

Digitalisering in de maakindustrie; je kan er eigenlijk niet meer omheen wanneer je als bedrijf wil groeien. Deze transformatie helpt om onder meer de productie te stroomlijnen en efficiënt op te schalen.

Van Raam, fabrikant van aangepaste fietsen, benaderde met deze ambities het Fraunhofer Innovation Platform for Advanced Manufacturing. Samen werken zij aan een digitale infrastructuur om een overzichtelijk digitale fabriek die de flexibiliteit van de processen vergroot, te realiseren. Door data op de juiste plek, op het juiste moment en in de juiste vorm beschikbaar te maken, ondersteunen zij medewerkers in het hele bedrijf.

In deze sessie delen Maaike Slot, research engineer bij Fraunhofer, en Maikel Fraikin en Jan-Willem Boezel van Van Raam hun weg naar de ideale digitale fabriek van Van Raam. Welke uitdagingen kwamen ze tegen en hoe hebben ze deze opgelost? Ga naar huis met een aantal praktische tips om de volgende stap te zetten richting digitalisering!

Sprekers

Maaike Slot
Research Engineer

Jan-Willem Boezel