09-07-21

Een goede start met sociale media voor fabrikanten

Doelgroepbepaling

In de loop der tijd zijn sociale netwerken steeds belangrijker geworden voor de bedrijvensector door het grote aantal gebruikers dat ze hebben. Veel bedrijven, waaronder fabrikanten, zijn aanwezig op deze media, maar ze slagen er niet allemaal in de verwachte resultaten te behalen. In de meeste gevallen wordt social media marketing dan ook beschouwd als een uitdaging voor fabrikanten. Hoewel het eng kan lijken om interactie te hebben met mensen op social media, is de realiteit dat als het op de juiste manier wordt gedaan, er waardevolle voordelen zullen zijn, zoals merkherkenning, reputatiemanagement en het genereren van leads.

Voor een effectief gebruik van sociale media, is het essentieel dat productiebedrijven hun inspanningen eerst richten op het identificeren van de sociale platforms die het beste passen bij hun doelgroep en de beste manier om ze te gebruiken, aangezien elk platform unieke voordelen voor fabrikanten met zich meebrengt. Hoewel er een groot aantal sociale netwerken is, zijn de volgende het meest relevant voor productiebedrijven die hun digitale marketingcampagnes willen uitbreiden en hun doelgroep willen bereiken:

  • Facebook

Facebook is één van de meest gebruikte platforms wereldwijd, met meer dan 2,5 miljard actieve gebruikers. Het is een belangrijk commercieel instrument is om potentiële klanten te bereiken. Men kan er allerlei soorten publicaties doen, van teksten, foto’s en video’s, tot links.

  • LinkedIn

Dit sociale netwerk brengt mooie voordelen voor productiebedrijven, omdat het door veel professionals wordt gebruikt. Een LinkedIn-profiel geeft fabrikanten de mogelijkheid om te netwerken met merken die veel invloed hebben op het bedrijf, en om te netwerken met professionals en branche-experts.

  • YouTube

Tegenwoordig is YouTube een belangrijk medium om consumenten aan te trekken. Het heeft 1,9 miljard gebruikers en maakt het mogelijk om videocontent te plaatsen die een hogere engagement rate heeft dan andere soorten content. Voor de productie-industrie kan het interessant zijn omdat ze testimonials van klanten kunnen posten, een rondleiding door hun faciliteiten kunnen geven, of het productieproces van hun producten kunnen laten zien. Bovendien fungeert YouTube als een zoekmachine die, indien de content goed geoptimaliseerd is, uw video’s laat zien wanneer gebruikers zoeken naar gerelateerde zoekwoorden.

  • Instagram

Instagram wordt gezien als een van de meest invloedrijke platforms in de productie-industrie, omdat het draait op afbeeldingen en korte video’s die het mogelijk maken om producten of nieuws uit de industrie te tonen en op deze manier een breed publiek aan te trekken. Het aantal gebruikers van dit sociale netwerk is aanzienlijk toegenomen, waardoor het mogelijk is om zeer goede resultaten te behalen met reclamecampagnes.

  • Twitter

Hoewel dit sociale netwerk slechts berichten van maximaal 140 tekens toestaat, biedt het fabrikanten de mogelijkheid om korte publicaties te maken, zoals de lancering van een product of een wedstrijd die veel verkeer aantrekt, links te delen naar een blog, testimonials, of het YouTube-kanaal van uw onderneming. U kunt Twitter ook gebruiken om kennis te nemen van de sociale strategieën van andere bedrijven in de industrie, door hen te volgen en aan te moedigen om u ook te volgen.

Tot slot is het belangrijk op te merken dat na het kiezen van het sociale platform dat u de mogelijkheid biedt om nieuwe klanten te werven en uw verkoopcijfers te verhogen, u voor daadwerkelijk succes actief moet blijven communiceren met uw volgers om nieuwe relaties te bevorderen en waardevolle content te maken die past bij de behoeften van potentiële klanten.

Deel deze blog

Azlina Azman

Azlina
Azman

Azlina Azman is een uitzonderlijk vindingrijke digital communications professional met een uitstekende staat van dienst en uitgebreide ervaring in digital marketing, interactieve strategie en datagestuurde oplossingen. Lina kan haar tempo zeer goed aanpassen om te voldoen aan veranderende behoeften en flexibele deadlines, en beschikt over sterke analytische, probleemoplossende capaciteiten, met aandacht voor detail, zowel op strategisch als op uitvoerend niveau.