Workshop: integratie van AGV's en mobiele robots in de maakindustrie

Optimaliseer uw productieproces met AGV’s en mobiele robots en zet hiervoor de eerste stappen tijdens de workshop die wij organiseren in samenwerking met Novel-T op donderdag 13 april 2023.

Let op: de workshop is vol!

Een optimaal productieproces is belangrijk om relevant te blijven voor uw klanten en wendbaar te blijven in deze snel veranderende wereld. Maar de snelle marktontwikkelingen brengen ook uitdagingen met zich mee. Denk aan de schaarste aan (logistiek) personeel, stijgende arbeidskosten, concurrentie van productie in lagelonenlanden of het snelle schakelen om relevant te blijven voor uw klanten.

Het efficiënter inrichten van uw processen in combinatie met het automatiseren en digitaliseren van verschillende stappen biedt kansen.

Integratie van AGV’s (automatisch geleide voertuigen) en mobiele robots leidt tot betere benutting van de productiefaciliteiten zonder toenemende belasting voor het personeel. Maar hoe past u dit toe binnen bestaande processen?
Welke systemen sluit u hierop aan? Tegen welke obstakels loopt u aan? En belangrijker, hoe lost u dit op? Tijdens de workshop ‘Integratie van AGV’s en mobiele robots in de maakindustrie’ gaan we aan de slag met de eerste stappen voor uw bedrijf. Ondernemers Jur Mourits van Twin-Tech Engineering en Martijn Jansen van AMRobotics delen hun kennis als het gaat om de toepassing van software en hardware. En we delen de kennis en ervaring van Cor van Vilsteren, Algemeen Directeur van MCM in Marknesse, over de toepassing van AGV’s en mobiele robots in hun productie en logistieke processen.

Met behulp van experts gaat u in een rondetafelsetting op gestructureerde wijze aan de slag met de eerste stappen en mogelijkheden voor uw bedrijf. Aan het eind van de workshop heeft u scherp welke kansen AGV’s en mobiele robots bieden voor uw processen, wat mogelijke knelpunten zijn en heeft u concrete handvatten om de eerste stappen te zetten.

Programma donderdag 13 april 2023

8:45 – 9:00 uur: Ontvangst
9:00 – 9:10 uur: Introductie workshop
9:10 – 9:45 uur: Presentatie MCM – Cor van Vilsteren – algemeen directeur van MCM – deelt zijn ervaring over de toepassing van AGV’s en mobiele robots binnen de processen van MCM