Gemeenschappen verbinden voor de toekomst

Officiële opening van het Advanced Manufacturing Centre

Vier samen met ons de officiële opening van ons nieuwe gebouw en industriële werkvloer, het Advanced Manufacturing Centre (AMC). Het AMC belichaamt alle competenties van FIP-AM@UT, als een levende demonstratie- en testfaciliteit voor state-of-the-art machines en de nieuwste concepten in Advanced Manufacturing. Het centrum zal een vitale rol spelen in het versterken van lokale MKB-fabrikanten met de nieuwste kennis en vaardigheden, om zo de weg vrij te maken voor de Smart Industry doelen die zij zichzelf hebben gesteld.

In het kader van de openingsweek worden in de week van 9 tot 13 oktober verschillende evenementen georganiseerd om bedrijven, kennisinstellingen, onderzoekers en studenten samen te brengen.

Tijdens deze evenementen komen de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van Advanced Manufacturing aan bod.

Openingsceremonie van het AMC
10 oktober 2023
Dit langverwachte evenement markeert een belangrijke mijlpaal voor het FIP-AM@UT. Met de officiële openingsceremonie wordt onze toewijding aan het bevorderen van toegepast onderzoek binnen de productiesector benadrukt. De ultramoderne testfaciliteit levert een zinvolle bijdrage aan de productie-industrie en kan een centrale rol spelen in de voortdurende vooruitgang ervan.

General FIP Assembly
09 oktober 2023
Elk jaar organiseert Fraunhofer-Gesellschaft de wereldwijde FIP-uitwisseling, die een vitaal platform biedt voor wereldwijde FIP’s om te delen en van elkaar te leren. In 2023 wordt de vierde uitwisseling georganiseerd door het Fraunhofer Innovation Platform for Advanced Manufacturing aan de Universiteit Twente. Dit spannende evenement biedt de kans om onze state-of-the-art faciliteiten en projecten te laten zien, en om discussies met andere FIP’s voor grensoverschrijdende samenwerking te stimuleren.

Future of Advanced Manufacturing 2023 Symposium
10 – 12 oktober 2023
Het FIP-AM@UT organiseert een symposium genaamd “Future of Advanced Manufacturing (FoAM) 2023”, waar vertegenwoordigers van internationale onderzoekscentra en -instituten hun ervaring delen op het gebied van Advanced Manufacturing.

Advanced Manufacturing Industry Workshops
11 – 13 oktober 2023
Gedurende drie dagen vinden diverse themaworkshops plaats rondom onderwerpen die relevant zijn voor zowel zakelijke als technische besluitvormers in de productie-industrie. Het doel van deze workshops is om waardevolle inzichten te bieden en professionals te voorzien van praktische informatie die de besluitvormingsprocessen direct kunnen ondersteunen.

Shopfloor Exhibition
11 – 13 oktober 2023
Geïnteresseerden kunnen zich registreren voor een rondleiding om te ontdekken welke machines en mogelijkheden er beschikbaar zijn in het AMC.

Design for AM Competition Prijsuitreiking
Het Fraunhofer Innovation Platform for Advanced Manufacturing heeft samen met de afdeling Design, Production and Management van de faculteit Engineering Technology de wedstrijd Design for Additive Manufacturing 2023 georganiseerd. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens het Networking Dinner.

Networking Dinner
12 oktober 2023
Het diner vormt de afsluiting van de festiviteiten. Tijdens dit diner komen de deelnemers van alle onderdelen van het openingsevenement samen.

Voor meer informatie of vragen een e-mail naar fip@utwente.nl

Ontdek hoe wij u kunnen helpen